ПОЛОЖЕННЯ
ПРО KУPATOPA (КЕРІВНИКА)АКАДЕМІЧНОЇ ГРУПИ
ХУСТСЬКОГО ФАХОВОГО ТЕХНШНОГО КОЛЕДЖУ
Орієнтація на відродження нації, демократизацію й гуманізацію
суспільства, розширення сфер громадянського самоврядування, висунення
молоді на керівні посади в різних сферах управляння й виробництва
зумовлює новий підхід до виховання студентської молоді.
- Загальні положення
1.1. Свою роботу куратор академічної групи здійснює відповідно до
Конституції України, Статуту, «Положення про організацію освітнього
процесу в Хустському фаховому технічному коледжі Товариства сприяння
оборони України», Правил внутрішнього розпорядку, «Положення про
куратора академічної групи», Закону України « Про вищу освіту» №1556- VII
від 01.07.2014p., Закону України «Про фахову передвищу освіту».
та інших документів, що регламентують здійснення навчально-виховного
процесу.
1.2. Куратор академічної групи призначається (або звільняється від
обов’язків куратора) розпорядженням директора коледжу за поданням
заступника директора з навчальної роботи на весь період навчання групи в
коледжі. Куратором може бути викладач, який користується авторитетом,
високими моральними якостями та організаторськими здібностями i може
забезпечити позитивний виховний вплив на студентів.
1.3. Куратор здійснює свою діяльність у взаємодії з випусковою
цикловою комісією, молодіжними суспільними організаціями, колегіальними
органами студентського самоврядування. У рамках виконання своїх функцій
(навчально-методична a6o організаційно—виховна робота) куратор)
співпрацює (підпорядковується) заступникам директора коледжу з
навчальної роботи, практичного навчання
1.4. Управління академічною групою куратор здійснює через
студентський актив. Зміст роботи куратора відображається в плані роботи
куратора. - Мета й завдання роботи куратора (керівника)
2.1. Основна мета роботи куратора — створення морально-психологічних
i організаційних умов для саморозвитку особистості студента, виховання
культурних, високо кваліфікованих фахівців з урахуванням їхніх
індивідуальних схильностей, психофізіологічних й інтелектуальних
здібностей.
2.2. Основні завдання куратора - надання студентам допомоги в адаптації до умов навчання в коледжі;
- роз’яснення студентам ïx прав i обов’язків, передбачених Конституцією
України, Законом України «Про вищу освіту», Статутом коледжу й
Правилами внутрішнього розпорядку в коледжі; - сприяння належній навчальній й побутовій поведінці студентів,
добросовісного відношення до навчання, професійної мотивації; - виховання у студента високої відповідальності перед суспільством i
державою, його становлення як громадянина й професіонала; - залучення студентів академічної групи до активної участі в суспільній,
культурній та спортивній роботі коледжу, розвиток творчих здібностей
кожного студента; - упровадження демократичних принципів управління академічною групою,
орієнтованих на перехід до самоврядування, розвиток організаторських
якостей. - Навчально-методична робота куратора академічної групи
3.1. Куратор академічної групи — це педагогічний працівник випускової
циклової комісії, ґрунтовно обізнаний з вимогами відповідних галузевих
стандартів вищої освіти, навчальних та робочих навчальних планів
відповідного напряму (спеціальності). Основним завданням куратора с
надання кваліфікованих консультацій щодо організації навчального процесу
в коледжі, мотивація студентів на досягнення високого рівня фахових знань
та умінь.
3.2. Куратор відповідає за: - ознайомлення студентів академічної групи з нормативними та
методичними матеріалами організації навчального процесу в Коледжі
(інформаційним пакетом напряму підготовки (спеціальності), графіком
навчального процесу, регламентом роботи коледжу; наказами директора,
розпорядженнями заступників, завідувачів відділенням стосовно навчання
студентів у поточному навчальному році; системою оцінювання навчальних
досягнень студентів тощо); - надання студентам рекомендацій щодо формування ïx індивідуального
навчального плану відповідно до освітньо-професійної програми на кожний
навчальний рік з урахуванням нормативної та варіативної частини робочих
навчальних планів — освітньо-кваліфікаційної характеристики, необхідної
кількості кредитів, а також засвоєних змістових модулів (навчальних
дисциплін) в інших вищих навчальних закладах України (a6o за кордоном); - щомісячний облік успішності та відвідування студентів, правильність
ведення журналу академічної групи; - узагальнення результатів навчальних досягнень студентів та
визначення на цій основі рейтингу студентів академічної групи; - роботу з батьками студентів щодо ïx навчальних досягнень,
відвідування занять тощо.
3.3. Куратор має право: - мати доступ до відомостей про студентів, що містяться в документації
студентської канцелярії та відділі кадрів; - відвідувати всі види занять студентів академічної групи згідно з ïx
індивідуальними навчальними планами; - подавати пропозиції керівництву коледжу щодо відрахування a6o
заохочення студентів; - брати участь у засіданнях циклових комісій та педагогічної ради при
обговоренні питань організації навчального процесу, якості знань студентів,
ïx моніторингу; - подавати пропозиції щодо покращення навчального процесу та
діяльності кураторів. - Організаційно-виховна робота куратора академічної групи
Організаційно-виховна робота куратора академічної групи включає: - надання допомоги студентам групи в організації культурно
- просвітницьких заходів та спортивно – масовій роботі;
- сприяння участі студентів групи в коледжних заходах: конкурсах,
фестивалях, концертах, спартакіадах тощо; - співпраця зі студентською радою з метою поліпшення побутових
умов в коледжі та проживанні студентів; - сприяння працевлаштуванню випускників;
- сприяти захисту здоров’я студентів та формуванню у них
установок на здоровий спосіб життя; - ознайомлення студентів групи з історією та традиціями коледжу;
- формування традицій спеціальності i групи;
- формування національної свідомості та патріотизму;
- формування політичної культури та толерантного відношення до
інших політичних поглядів; - формування відповідального ставлення студентів до своїх
обов’язків; - формування інтересу до навчання та здорового способу життя;
- формування сприятливого морального та психологічного клімату у
групі, заснованого на взаємоповазі та взаємній вимогливості.